Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 1 juni 2012

Hönsen

Tänkte att jag skulle presentera mina höns.
Jag har fem hedemorahöns, fyra hönor och en tupp,
en Isbar tupp bor också i hönshuset. 
Hela gänget.

Från vänster Dottie, Betty, Edna och Pearl, i bakgrunden "the man in black".



Tuppis, tar väldigt god hand om sina fruar. Han är dock inte lika förtjust i mig, jag tror han ser mig som en konkurrent då hönorna gärna följer mig vart jag än går.




Pearl, den vackra.

Betty, den galopperande hönan

Betty: Min favorit, hon galopperar efter mig varje morgon när jag släpper ut dem.
Har ni aldrig sett en galopperande höna? Då har ni inte sett Betty.

Pearl: Nästan vit, som en pärla, väldigt vacker och trevlig.
Dottie: Hon är en ullig (och gullig) höna, ja hon är liksom dunig i stället för befjädrad som dom andra.Väldigt nyfiken och modig höna som  alltid är först fram och ska undersöka allt.

Edna: En dam som inte gör mycket väsen av sig, håller sig i bakgrunden.
Sen bor också "the man in black" i hönshuset, En tjusig Isbartupp.
Tyvärr har jag ingen Isbar höna, så om jag hittar ett bra hem så får han flytta.

The man in black.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag har svarat på din annons på Alternativ ang. Isbartupen.
    Mvh Harriet/Argona

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella