Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 29 augusti 2012

Frost... redan!?



Vi hade frost här i går natt, alldeles för tidigt! Usch och blä.
Vill hålla kvar sommaren....

Jag har ju hållt på att måla fönster, vilket inte är lätt när det varit så här regnigt, men nu får jag nog ge mig för i år. Det är fruktansvärt pilligt med fönstermålning. Först tvätt, sen maskering, sen grundmåla och det jag har lärt mig är att undvika vattenbaserad färg. Jag får det inte snyggt och man får måla hundra gånger innan det täcker. (Jag har testat både billig och dyr färg, ingen skillnad)
Så nu blir det oljefärg, två stryckningar = klart! Sen bort med maskering och skrapa bort ev färgspill på fönstret.
Våra höns är ju lite roliga dom också, vi brukar slänga ut lite grönsaker och sånt genom köksfönstret till dem när vi lagar mat och då har dom ju lärt sig att när ett fönster öppnas så betyder det mat.
Vilket betyder att när jag står där och svär över maskeringstejp och färg så har jag två galande tuppar nedanför som tror dom ska få mat. Lite lätt irriterande då...
Nu ska jag delegera fönsterputsningen till sambon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella