Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 4 augusti 2012

Så var det där med jämnställdhet...

Gjorde ett tappert försök med SVT play för att se hoppningen idag, gav upp eftersom det hackade hela tiden...
Men det visade sig att SVT faktiskt sände hoppningen på kunskapskanalen.
Större delen av dagen har med andra ord spenderats framför TV:n.
(Resten i solskenet.)

Eftersom jag är en liten tant så har jag ofta P1 står på i bakgrunden, alltid snappar man upp något intressant, idag hörde jag delar av ett program som handlade om kvinnliga löpare och om jag förstod saken rätt så var det först 1984 som en kvinna fick delta i ett maraton i USA
Det är inte klokt.
Ridsporten måste vara den mest jämnställda sporten, där tävlar män och kvinnor på lika villkor och i samma klasser.
Inte några "tjej-lopp" där inte.
Och varför skulle det inte vara så, jag är iallafall övertygad om att kvinnor kan göra ALLT som männen kan.
Eller vad säger ni?
När får vi se fler idrotter med mixade lag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella