Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 20 augusti 2012

Vågen står still.

Jag har fuskat i veckan, med paj och andra godsaker.
Men jag har inte gått upp, tack och lov.
Ny vecka, nya tag.
I dag har jag lagat en jättegod och "smal"  kycklinggryta.

Kycklinggryta
2 port.

2 st  kyckligfileér
3 vitlöksklyftor
1/2 gul lök
1/2 msk curry
1/2 tsk oregano
2 hela kryddnejlikor
3 hela pepparkorn
(krossa nejlikorna och pepparkornen)
1 tsk cayennepeppar
2 tsk soja
1 tsk sambal oelek
Blanda kyckling och den hackade vitlöken och löken med kryddorna och sojan.
Låt marinera ca en timme.

Fräs kycklingen i lite olja.
Slå på 2-3 dl tomatjuice.
Låt koka ca 15 minuter.
Red med lite mjöl och låt koka 5 minuter till.

Servera med ris eller bulgur och en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella