Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 9 december 2012

Pepparkaksbak


Å vad det luktar jul i huset när man bakar pepparkakor.
Här har vi kallt igen, -20 grader sist jag kollade termometern. Brrrr!

Vi har firat andra advent med en lång sovmorgon och sedan pepparkaksbak, och lite röjning i köket....
Strax kommer en kompis och hämtar en garderob som ska få nytt liv i hennes stall.
Känns bra eftersom vi länge tänkt att göra oss av med den och nu slipper vi kasta den.
Sen borde jag ta tag i fogning av kaklet, men får se om jag skjuter upp det någon dag....

Jag hoppas ni har det fint i snön och kylan.

3 kommentarer:

  1. Det är härligt med pepparkakor...o det doftar så gott när man bakar...tyvärr känner jag varken smak eller doft just nu..för jag är så jädrans förkyld...
    God natt!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med pepparkaksbak! Själv tycker jag bäst om köpekakorna men jag brukar göra ett pepparkakshus varje år bara för att få känna den härliga doften. Jag tycker absolut du kan skjuta lite på fogningen och bara njuta av kvällen...
    //Hanna

    SvaraRadera
  3. Här är en till som har svårt för att slänga! Skönt med garderoben att den fick en andra chans.
    Mmm, luktar pepparkaksbak ända hit, hundarna är en fin ny form för mig.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella