Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 6 februari 2013

Vad ska du bli när du blir stor?

Större?
Kommer ni ihåg vad ni svarade på den frågan när ni var små?
Jag kommer så väl ihåg att när jag var 5-6 år så svarade jag bestämt att jag skulle bli bondmora!
Blev naturligtvis utskrattad av mina jämnåriga, vem ville bli bondmora i mitten av 80-talet???
Nu kan jag känna att det var väl inte så dumt?

Sen ville jag bli ridlärare.
Hästar var mitt liv och att jobba med hästar på heltid var drömmen!

Men jag läste till florist på gymnasiet och det har jag också jobbat som.
Ett yrke som jag gärna fortsatt med om det fanns jobb.

Skolade om mig till behandlingsassistent när det var en brist på sådana, när jag var klar fanns det ett överskott och inga jobb fanns att få. . .
Nu har jag återigen skolat om mig till cnc-operatör.

Men är det här vad jag vill jobba med? Just idag tryter motivationen rejält.

Så vad ska jag bli när jag blir stor?

3 kommentarer:

  1. Kom snart! Det är Bella-kris här!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Förmodligen så får de flesta byta jobb och inriktning flera gånger under ett arbetsliv. Jag hade gärna blivit bondmora!
    Men som florist har du ändå nytta av det privat, synd att du inte kunde jobba kvar med det vilket verkar vara ett livsbejakande jobb.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. lite roligt men mitt första minne av jobbfunderingar var när jag var fem år och på teater och såg grodan Boll.
    Han frågade vad jag skulle bli när jag blev stor.
    -Sjuksköterska, svarade jag.
    Sen under min uppväxt så var det verkligen inget jag ville bli. Jobbade med allt från croupier, bartender, hovmästare, passade hundar i NY, jobbade på båt i Väst Indien.
    Så kom jag hem till Sverige efter några år och läste till....sjuksköterska :)

    Lena från make ahead food

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella