Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 2 mars 2013

En lördag med snö/sol/storm och terapibak



I dag har vi haft allt från sol, snö, storm och det som kommer därimellan.
Jag har terapibakat lite tårtbottnar, något som egentligen är sambons område, men jag tog mig friheten att testa, de står på avsvalning nu så vi får se hur det blir.
Jag har även preppat ett par semlor, själva bullarna bakade jag tidigare och frös in, så jag har bara fixat fyllningen i dag och monterat dem.
Semlor är något jag lärt mig tycka om som vuxen, tidigare tyckte jag inte alls om dem, för mycket grädde och en torr trist bulle var lixom ingen hit.
Men hembakta är en heeelt annan historia, och nu äter jag faktiskt köpta också.
Men hembakt är bäst, eller vad säger ni?

Jaha, jag tror jag skippar melodifestivalen den här lördagen också, det får nog bli en film i stället.
Hoppas ni har/får en mysig lördagkväll!
♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Duktig du vart med allt bakpysslande... Jag tycker tvärt emot dig att köpesemlor är bättre än hembakta men det kanske är för att vi inte har rätta receptet...hihi
    Hoppas du får en bra kväll!
    //Hanna

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella