Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 21 maj 2013

Lite mer "kan själv!"




En bok som verkligen rekommenderas om du vill fördjupa dig i "tvålandet"
 
Vet ni vad man kan göra en gråmulen tisdag som denna?
Jo det går alldeles utmärkt att göra tvål.
Kul och relativt enkelt.
Som så mycket annat har jag inspirerats att Marias blogg: Lev mer på mindre
Jag gjorde en omgång grundtvål för några månader sedan, och nu gjorde jag en sats till men tillsatte lite doftoljor och annat kul som kaffe och kakao. Vi får se om en månad när de mognat klart hur resultatet blev.
Några av de första tvålarna rev jag i dag och gjorde tvålbollar av. Ser lite roligare ut än vanliga tvålar.
Passade på att tillsätta lite apelsindoft också.
Grundreceptet hittar ni som sagt på Marias blogg se länken ovan.


♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Tack för tipset av vindruve sort!
    Och två andra tips som intresserar mig! Jag har länge tänkt göra egna tvålar så den boken kommer jag att köpa till sommarens nöjen!
    Tidningen Åter ser också intressant ut, jag måste besöka både dessa sidor!

    Hi,hi, ordet Hen blev riktigt roligt här! Hoppas du får något bra tips!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella