Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 9 maj 2013

Nässelsoppa och komposter

I dag svängde jag ihop nässelsoppa för första gången och definitivt inte sista, jäklar vad gott det var!
Till och med sambon som var mycket skeptisk älskade den.
Vilken tur att vi har så mycket nässlor, nu kan vi få användning för dem.
Här hittar ni receptet.

I övrigt har jag lekt mullvad idag med och grävt, grävt och grävt lite till, ivrigt påhejad av hönsen som gillar alla maskar jag gräver upp.
Jag tror det kommer bli bra, köksträdgården, med prydliga gångar och en liten bänk där jag kan sitta och se ut över mina odlingar.

Sambon lyckades komma över ett gäng pallkragar så de ska få bli ny trädgårdskompost.
Komposter kan man inte få för många av tror jag....
Vi har en isolerad kökskompost där allt matavfall hamnar, det blir inte så mycket sånt sen vi skaffade höns, men det matavfall som inte gillas av hönsen slängs där i alla fall.
Sen har vi "skräphögen" där tippas allt flerårigt ogräs, i hopp om att det inte ska invadera rabatter och odlingsbäddar....
Pallkragarna ska användas till trädgårdskompost, där kommer gräsklipp, kvistar, löv och annat "snällt" avfall hamna.
Den gamla trädgårdskomposten har gjort sitt för flera år sedan så det ska bli så skönt att få en lite prydligare och snyggare kompost.

Nä, nu ska jag ta och krypa till kojs!

♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Visst är det galet gott!
    Jag gjorde en kall sås med nässlor och soltorkade tomater som serverades till en bit grillat. Jisses vad gott det blev med :)
    Lena från make a head food

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella