Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 11 maj 2013

OCM

Oil cleansing method
Oj, vad jag fastnat i no poo träsket!
jag märker att min hud och hår mår bra av att skippa alla elaka kemikalier.
Här kan ni läsa lite mer om the oil cleansing method.
Så här gör jag:

Jag har ganska torr hud och då använder jag en droppe ricinolja och ca 3-4 droppar olivolja värm i handen och massera in i ansiktet.
Massera tills du känner att det blir lite "grusigt" eller tills du tröttnar....
Sen tar du en handduk och blöter den i riktigt hett vatten, inte så du bränner dig, men nästan.
lägg den över ansiktet och vänta tills den svalnar, upprepa 3-5 gånger sisådär.
Sen kan du skölja ansiktet med vatten och torka, smörj med någon olja: olivolja, mandelolja eller argan. Eller någon annan favoritolja.
Det kan poppa upp lite finnar de första gångerna du gör det här, men sen blir hyn mycket finare.
Det är så skönt!
Jag gör det varannan dag ungefär.


♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella