Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 8 maj 2013

Trädgårdsplaner

Nu börjar köksträdgården ta form, det blir sex stycken bäddar som är ca 1,20 x 4 meter stora.
Det som återstår är att snygga till kanter, gångar och sätta upp ett hönssäkert staket.
Någon som har förslag på ett sånt staket som gärna får vara snyggt också?
Jag har varit inne på ett flätat vidjestaket. Men det var ju lite tid. . .
Hönsnät är praktiskt men inte så snyggt.

Nu ska jag pusta lite och invänta middagen som sambon håller på att laga till.
Hoppas ni hunnit njuta lite av solen i dag.

3 kommentarer:

  1. Så snyggt det blir!
    Jag har också lite planer i trädgården inför den här säsongen. De inkluderar bl.a krolliljor ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag håller själv på att spara ihop till ett kastanjestaket, så fint kring köksträdgården och de håller garanterat hönsen borta. Själv hoppas jag katterna inte ska göra sig besväret att hoppa in!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att bli jättefint!
    Hönssäkra stängsel finns inte, har jag kommit fram till. Mer uppfinningsrika och påhittiga krabater är svårt att finna. Men man kan ju försvåra för dem. Vi försöker ta till vara den aspsly som bjuds så rikligt här bakom och flätar den till staket.

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella