Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 5 juni 2013

Min favoritplats

Jag har många favoritplatser i vår trädgård, men den absoluta storfavoriten är bänken under den stora häggen.
Där kan jag sitta i lite halvskugga och sippa på en kopp te, kaffe eller varför inte ett glas rött.
Njuta av doften av hägg och syren.
Hönsen gillar att ligga under bänken och sova och Agnes har sin leksaksgömma precis intill.
Den stora häggen har sett sina bästa dagar, den är egentligen bara fin när den blommar, men då är den fantastisk. Resten av året ser den hemsk ut och varje höst och vinter så är det någon gren som rasar.
Men så länge den blommar och står upp så får den vara kvar.

Nu har myggen kommit hit på allvar och mig gillar de allra bäst...
Jag ska testa att göra den här
myggfällan. Det är värt ett försök i alla fall.
 

 

1 kommentar:

  1. Jomen, den där tiden då häggen blommar kanske överväger all tiden då den inte är lika vacker? :-) Låter underbart att ha en egen "häggberså".

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella