Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 27 september 2013

Chilisås



Efter att ha googlat efter recept på chilisås så bestämde jag mig för att prova mig fram.
Jag var och plockade fina äpplen hos C igår och några fick vara med i såsen.
Nu försöker jag uppskatta hur mycket jag hade i av allt, för såsen blev god!
Men jag tror faktiskt man kan improvisera ganska mycket, med tanke på alla olika recept jag tittat på.
hursomhelst...

Min Chilisås

2 gula lökar
1 morot
Jag skivade moroten och hackade löken.
Sen fräste jag dem i lite olja.

2 st äpplen
en näve chili, beroende på hur starkt du vill ha det....
3 paprikor
3-4 st tomater, mina var gröna.
Dela i grova bitar, eller ha i som de är om de är fina och inte har några skavanker.
Om du har i chilin med fröna kvar blir det starkare.
I med allt i en kastrull och häll på ca 5 dl vatten och 1 dl äpplecidervinäger.
Låt koka upp och sen sjuda/småputtra i en timme ungefär.

Mixa såsen så den blir så slät du vill ha den.
Smaka av med socker och salt.
Häll upp på rena och varma burkar och låt det svalna.
Förvara i kylen.

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella