Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 2 oktober 2013

Konservera sommaren.

Japp, nu är det höst. Jag hoppas det blir en lång, solig och lagom kylig sådan.
(Vintern kan komma så där runt 24 december och lagom till första januari tycker jag det är dags för vår. Ok!)

I går gjorde jag äppelmos, något som var ganska enkelt tack vare min köksmadame (Electrolux assistent)! Utrustad med en passeringstjofräs så trollade hon fram finaste äppelmoset på några minuter. Varför har jag inte gjort det förut?

Alla tomater som inte hunnit mogna gjorde jag marmelad av. Ett gäng syltade jag in också. Återstår att se hur det smakar. . .

Nu är i allafall allt inlagt, syltat och klart!
En liten bit av sommaren är konserverad och kan avnjutas i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella