Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 15 oktober 2013

Lite trädgårdsplaner

Det pratas om att snön kommer i slutet av veckan....
Vill INTE ha snö NU.

I helgen var vi och firade sambons systerdotter som fyllde 25 år.
Hon fick bland annat en av mina pumpor. Mycket uppskattat!
Nu har jag gett bort alla pumpor utom dem jag ska ha själv. Annars hade jag kunnat sälja ett gäng till gästerna på kalaset. Det kanske är en affärsidé till nästa år, att sälja pumpor.

Just nu håller jag på att planerar för nästa års trädgårdssäsong.
Det som står högt på önskelistan är:
  • Sparris, jag har sett ut en plats och börjat förbereda jorden.
  • Nytt växthus. Vi smider planer om att bygga ett eget, helst skulle jag vilja ha ett glädjehus a´la Bondjäntan. Vi får se vad det kan bli för något. 
  • Fler äppelträd. Vi har ett par stycken som vi planterade när vi flyttade hit 2005 men de vill inte riktigt komma igång och ge frukt. 
  • Blåregn

Men först måste vi överleva vintern då....
Dags att återuppta köksrenoveringen som fått pausas rejält pga att jag varit sjukskriven och inte haft rätt till sjukpenning...
Jag hoppas att vi får råd att slutföra nu i vinter, för det är ganska trökigt med ett kök som är halvklart.

Hoppas ni har det bra!




♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella