Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 7 mars 2015

Hållbar konsumtion av kläder

Hur tänker ni kring hållbar konsumtion? Jag har en väldigt låg inkomst. Jag tillhör inte de som "hoppat av ekorrhjulet" eller downshiftat och allt vad det heter. Jag har inte tagit ett köpfritt år.
Jag har helt enkelt jävligt taskigt med pengar. Punkt.
Det gör att jag alltid har återanvänt, köpt second hand, bytt med kompisar och ärvt en hel del av mina kläder.
Men om man ser det positivt, och det ska man ju göra, så är jag väldigt miljövänlig på det här viset.
Om man ser det negativt så är det faktiskt så att jag ganska ofta känner mig som den fattiga kusinen från landet. När jag köper nytt så handlar jag oftast på de stora och billiga kedjorna och det känns inte alls särskilt miljövänligt, rättvisemärkt eller hållbart.
Hur resonerar ni kring det här med kläder och konsumtion. Jag vet att ni är några stycken med liknande livsfilosofi som läser min blogg.
Köper ni nytt som är miljövänligt och Fairtrade?
Mitt senaste second hand fynd är de här supersnygga Dr. Martens. Helt nya och oanvända. Här kommer de att vårdas och älskas i många år.

hållbar konsumtion dr.martens, kängor, skor, alternativt




♥ ♥ ♥
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella