Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 9 mars 2015

Jakten på den blå potatisen...

Jag trodde jag var ute i god tid när det gällde att beställa potatis. Men det var visst helt fel. Vill man ha tag på blå potatis så måste man vara snabbare. Jag hade tänkt beställa Salad blue, men den är redan slutsåld. Det var likadant förra året. Jag har lagt ut några krokar på olika forum och håller tummarna att jag hittar några blå knölar.
För visst är de vackra? Nyttiga ska de vara också. Salad blue innehåller mer antioxidanter än andra potatissorter.
potatis, sättpotatis, självhushåll, odla egen potatis, blå potatis, potatisodling
Salad blue. Fotot är lånat från Klostra handelsträdgård



♥ ♥ ♥
  

2 kommentarer:

  1. Där ser man? Är den så populär? Hoppas du får tag i nån!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. äsch tusan! hade också tänkt beställa den sorten

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella