Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 21 mars 2015

Så blev det vinter igen.

Igår eftermiddag så bara vräkte snön ner och när jag tittade ut i morse så hade det kommit en 5-6 cm minst. Blä!
Men nu värmer solen och snön smälter så sakteliga bort.
Nu hoppas jag att det inte blir något mer snöande, för nu vill jag verkligen ha vår.

Mitt knä blir lite bättre för varje dag och tur det för nästa lördag ska jag åka till Trädgårdsmässan och då är det bra om man kan stå och gå ordentligt. Det ska bli så KUL!

Jag skrev tidigare om blå potatis som jag letat efter i flera år, sättpotatis alltså. Äntligen fick jag tag på en sort som heter Violetta. Det är en tysk sort som är blå/lila rakt igenom. Jag hade sån tur att jag fick tag på en av de sista påsarna för nu är den slutsåld iallafall hos Larsviken.
Det blir spännande att testa den sorten i år.

Sambon håller på att ta reda på lite vindfällen idag, jag slipper eftersom jag inte riktigt vågar riskera att knät blir sämre. Vi har riktigt mycket ved kvar så i år blir det nog inte så mycket jobb med veden som det brukar vara. Skönt!
Apropå ved så kan jag tipsa om Vedboken för er som eldar med ved och vill lära er mer.
Det låter lite träigt (ha ha ha) men det är en riktigt intressant bok tycker jag. Den finns på bokrean, klicka på länken ovan. Såg att den fanns på Coop också för 69 kr tror jag det var.

Nu ska jag ta och pudra hönsen med Kiselgur och hoppas att det tar livet av de jäkla kvalsterna.
Det kanske jag ska skiva ett inlägg om längre fram när jag vet hur resultatet blir.

Hoppas att ni har en trevlig lördag!

Bellas Lantliv

1 kommentar:

  1. Får vi hoppas att den blå potatisen är god också och inte bara snygg. Själv har jag testat blå kongo. Snygg att lägga upp i sallad tillsammans med vit eller gul pot, men i vardagslag gör jag mig inte det besväret. Smaken var väl sådär.
    Och så vill jag förstås veta hur det går med kvalstermedlet och hur dina blå potatisar smakar så småningom.
    Fin söndag till dig
    Anette

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella