Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 31 mars 2015

Trädgårdsmässan

Årets pelargon 2015, Violino
Årets pelargon blev Violino.
Foto: Blomsterfrämjandet.
I lördags var det dags för en tur till trädgårdsmässan. Jag började dagen med en rejäl vurpa i köket då mitt knä som "bara" är stukat inte ville samarbeta. (Ska verkligen stukade knän bete sig så????)
Ingen större skada skedd dock, förutom att knät svullnade upp så var det inget som stoppade mig att åka på mässa.
Dock var jag livrädd att göra om samma vurpa inne på mässan, men det gjorde jag inte tack och lov.
Jag är urkass på att fotografera på sådana här mässor, så jag kan inte bjuda på så mycket i fotoväg.

Det var väldigt mycket annat hantverk i år. Mycket delikatesser (gillas av mig), mycket kläder som inte var så trädgårdsvänliga (gillas inte så mycket av mig). Inte så mycket maskiner (gillades inte av sambon)
Men nog var det övervägande trädgård allt, och väldigt mycket folk, väldigt mycket folk.
Det är populärt med trädgård!

Min inköpslista var kort:
-Chilin Omnicolor
-Årets pelargon Violino
-Ramslök
Det var det som följde med mig hem.
Sambon shoppade loss bland delikatesserna så det blev lite korvar som fick följa med hem också.

Med mycket inspiration i huvudet och väldigt ont i fötterna så åkte vi nöjda hem igen.
Det var så skönt att få sätta sig i en buss och slippa köra själv.
Jag passade på att sova lite på vägen hem.
Nu dröjer det ett år tills nästa gång....


trädgårdsmässan 2015, blommig stol
En blommig stol med riktiga blommor!


Instagram @bellaslantliv, Doreen Månsson, starstruck
Lite starstruck blir jag när Doreen Månsson gillar mig på Instagram.
@bellaslantliv.




Bellas Lantliv




1 kommentar:

  1. Så trevligt med trädgårdsmässa! Förra året stod jag i en monter för en trädgårdsmässa i närheten av där jag bor. Jättetrevligt att träffa alla människor som ville vet lite mer om pelargoner. Jag har också köpt årets pelargon, samt några nya sorter på pelargonträff. Tycker mycket om färgen på årets pelargon. Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella