Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 7 april 2015

Rapport från köksträdgården

Vitlök, självhushåll, självförsörjande på grönsaker

Gräslök, odla egen mat, självhushåll

Oregano, odla egna kryddor, odla egen mat, självhushåll


Nu börjar det spira så smått i köksträdgården. Jag har skördat några kvarglömda vitlökar, naggat lite smått av gräslöken och sagt hej till den yrvakna oreganon.
Övriga kryddor har inte riktigt vaknat till liv än, men snart så!
Jag har också sått lite sallad, morot och några vallmofrön. Det kanske är tidigt, men jag kunde inte låta bli så jag chansar på att få en tidig skörd. Den upphöjda bädden och det soliga läget gör att det kändes riktigt varmt i jorden redan.
Potatisen som jag satte i potatiskrukan jag skrev om här, den har börjat titta upp!


Potatis till midsommar? Sorten är min favorit "Rocket"



Bellas Lantliv

Instagram


1 kommentar:

  1. Åh, så härligt med det egenodlade! Och så gott!!! Kan inte våren komma hit upp till norra delen snart?... Jag längtar tills jag kan sätta frön! :-)

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella