Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 21 februari 2017

Poddar!




Jag älskar att lyssna på poddar. Jag har alltid en podd i lurarna när jag är ute och går eller springer. Att städa går såååå mycket lättare och blir så mycket roligare med en trevlig podd att lyssna på.

Det här är några av mina favoriter när det gäller odling, trädgård och självhushållning:

Odlarna.
Odlarna är en intervju-podcast för dig med jord under naglarna. I varje avsnitt får du höra en intressant person berätta om sitt liv med odlingen, och dela med sig av sina bästa odlingstips. Odlarna görs av Olof Söderén och Anna Rökaeus.


Grönsakslandet: Elin Unnes och Bella Linde pratar om passionen för odling, om varför det är nödvändigt att odla och hur man kan få ut det mesta man behöver i grönsaksväg på en helt normal villatomt.

Kan själv. Om självhushåll, odling, höns, hantverk och allt om vad det enkla men svåra livet innebär.
Av och med Erica Wheeler och Mie Felth

Två odlare emellan: Två trädgårdsbloggare, Sara Bäckmo, Skillnadens trädgård och Johannes Wätterbäck från Farbror Grön. Ett samtal mellan två eldsjälar, entusiasmerande och nyfiket från två perspektiv - urban odling och odling i hemträdgården.


Jag har också några favoriter som inte handlar ett dugg om odling men som är väldigt underhållande:

Wahlgren och Wistam: Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam busringer, biktar sig och pratar om allt mellan himmel och jord.

I säng med Tobias och Gabriel: En podd av Tobias Karlsson och Gabriel Forss. Två "vanliga"gaykillar som lever sina drömmar genom sång och dans. En inspirationspodd om vänskap, familj, vardagsliv, arbete och fest.
Väldigt rolig och stundom väldigt allvarsam. Jag både skrattar högt och gråter på mina promenader med dem i lurarna. (Tur man bor i glesbygd)

Veckans bläcka: Karin Bastin och Jennie Hammar på spaning i Los Angeles, trender, fenomen, folk och stjärnor i Hollywood. Träning och hälsa. Samt lite vardagsliv. 

Det var mina tips. Har du några favoritpoddar så får du gärna tipsa mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella