Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 19 februari 2017

Veckan som gick.



VECKANS BÄSTA: Vädret! Takdropp och sol. Att kunna sitta på trappen med en kaffe och känna hur solen börjar värma. Underbart.

VECKANS VAD HÄNDE? Trumps uttalande om vad som hände i Sverige häromkvällen. Ja, vad var det som hände?

VECKANS SÄMSTA: Att det fortfarande är snö, is och ganska så halt ute.

VECKANS TRÄDGÅRDSSYSSLA/SÅDD: De första chilisarna börjar titta upp och jag har sått lite Vilma tomater. Förutom det så är planeringen av odlingarna i full gång. Jag läser frökataloger, sorterar fröer, planerar och drömmer mig bort till sommaren.

VECKANS TV: Mandelmanns. Vilken underbar serie, riktig feelgood!

VECKANS GODASTE:
I helgen lagade vi lax med en röra av soltorkade tomater, färsk basilika och fetaost. Så gott!

VECKAN SOM KOMMER:
Om värmen håller i sig så ska jag sätta tillbaka plasten på tunneln och så spenat och sallat i kallbänken.



2 kommentarer:

  1. Idag känns våren långt borta, men i byttor och krukor spirar det. Härliga tider. Vilken sallat sätter du i kallbänken?
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag vräker snön ner så det blir ingen sådd än. Jag brukar så lite olika sorters sallat, småskvättar av frön som blivit över sen tidigare.
      Ha det gott!

      Radera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella