Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 3 mars 2017

Blommig fredag - Vårtecken


Ett vårtecken som kommer tidigt varje år är längtan efter att få pilla med fröer och jord. Den där fantastiska känslan när jag sår de första små chilifröerna och även om det känns väldigt långt tills skörd så är det ändå första steget mot våren och sommaren.
Väntan, längtan och drömmande om varmare dagar .... Det är väl ett vårtecken?
Här ligger snön kvar, så några direkta vårtecken utomhus har jag inte hittat än.
Men inne har fikonet tagit fart och vecklar ut sina blad ett efter ett.
Att ljuset kommit åter är också ett löfte om att våren är på väg. Allt känns bättre när dagarna blir längre. (Förutom att de syns väldigt väl att fönsterna behöver putsas. 😆)

Fler vårtecken hittar ni hos "Bland rosor och bladlöss".



Titta gärna in i min webbutik! www.bellaslantliv.se

Bellas Lantliv

Instagram

5 kommentarer:

  1. Jomenvisst är tanken om det som fröet kan komma ge oss det första vårtecknet. Och att få så dem i jorden när det känns som vintern kommer vara för evigt är så hoppfullt. Jag håller med dig till hundra procent.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Nyvaket, nyfött fikonlöv - ett så otroooligt charmigt vårtecken!

    SvaraRadera
  3. Frösådd är verkligen ett vårtecken. Köksbordet här hemma fylls med så lådor och fler lär det bli :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Jo, man får hålla sig ute när solen skiner så man slipper se damm och smutsiga rutor :)

    SvaraRadera
  5. När man har börjat med frösådden så känns det verkligen som om våren är på G!
    Det är ett hårt jobb att ta hand om bebisarna tills de är stora nog att flytta :)
    Ett härligt jobb!

    //Veronica

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella